Alfalfa complex : A Must Have Vitamin Sepanjang Musim Raya


Assalamualaikum w.b.t
Diam tak diam dah nak habis bulan Ramadhan yang penuh barakah ni. Saya percaya, di samping kita mengerjakan amalan-amalan sunat, ramai juga yang ambil kesempatan untuk menurunkan berat badan di bulan puasa ni. So, amacam? Capai tak target uolls? ;p

In shaa Allah, tulat, 1 Syawal bakal menjelma. Maknanya, food heaven.. :D Makanan mesti sedap-sedap semuanya! Dan biasanya yang sedap2 tu haruslah berlemak bersantan penuh minyak kan? Dengan rendang, lemang, satay, bermacam jenis ketupat dengan kuah kacang yang marbeles, lontong.. Inilah masanya nak makan sepuasnya. Yelah kan dah berpuasa selama sebulan. Tak kanlah nak tahan nafsu nak makan makanan feberet tu kan? TAPI, kalau makan nanti sia-sialah pula usaha turunkan berat badan di bulan puasa. Silap hari bulan, bukan saja berat badan bertambah, siap kene darah tinggi lagi. So macam mana ni? Tak kan pulak nak tahan makan? Rugi lah pulak kan..

Jangan risau..!! Pilihlah ALFALFA COMPLEX SHAKLEE! Produk yang wajib ada untuk setiap orang di musim perayaan! 

Alfalfa Complex

Kenapa Alfalfa?
Alfalfa boleh digunakan dalam beberapa cara, dan boleh membantu dalam menyahtoksinkan badan serta mengurangkan berat badan. Alfalfa berfungsi untuk menyingkirkan lemak & kolesterol yang berlebihan. Kajian klinikal menunjukkan bahawa penggunaan jangka panjang dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, serta mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja yang mengandungi saponin , seperti span yang bertindak seperti serat yang menyerap kolesterol. Alfalfa juga membantu membaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit. 

Alfalfa Complex

Alfalfa Complex

Alfalfa Complex

♛ Alfalfa helps lower cholesterol
There is convincing clinical evidence that alfalfa lowers cholesterol and improves the cholesterol panel (HDL vs. LDL). In several studies, alfalfa supplementation reduced blood cholesterol levels, particularly for individuals with a specific kind of high cholesterol known as type II hyperlipoproteinemia. It appears that the fibers and chemicals in alfalfa stick to cholesterol, so that it doesn't stay in the blood so it can't be deposited on blood vessel walls. Even more exciting is that it seems to lower bad cholesterol (LDL) while leaving good cholesterol (HDL) alone.

Essential enzymes found in Alfalfa
Contains 8 essential enzymes to enable foods to be assimilated in the body:
  Lipase – fat splitting
  Amylase – acts on starches
  Coagulase – coagulates or clots blood
  Emulsin – acts upon sugar
  Invertase - converts cane sugar to dextrose
  Peroxidate – oxidizing effect of the blood
  Pectinase – forms vegetable jelly
  Protase – digests proteins

GREAT DIGESTIVE AID
  The chlorophyll, enzymes, minerals, vitamins all aid digestion and help stimulate lagging appetites.
  The 8 essential enzymes assist in digesting all 4 classes of food: proteins, fats, starches and sugars.
♛ EFFECTIVE BARRIER AGAINST BACTERIAL INVASION:
·         The chlorophyll in alfalfa develops an effective barrier against bacterial invasion by its stimulation effect on the growth of connective tissue and granulation tissue.
Credit to : Jeff & Bonny Story
Hubungi Pengedar Shaklee Anda (Farah);
sms/whatsapp : 017-6734603
emel : diana_1112@yahoo.com  
facebook : Kekal Sihat & Cantik bersama Qaseh-delima

No comments:

Post a Comment