Ya Allah Ya Tuhanku..



Ya Allah Ya Tuhanku
Engkau Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Engkau Yang Maha Melihat lagi Maha Mendengar
Engkau Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani

Ya Allah
Aku bukanlah insan yang baik
Banyak dosaku, banyak juga salah dan silapku
Aku memohon ampun dan maaf
Aku hanya hamba-Mu yang lemah
Yang selalu lupa kepada-Mu, Yang Maha Pencipta
Aku lalai pada suruhan-Mu, Aku alpa pada perintah-Mu
Aku leka dipengaruhi bisikan syaitan durjana
Sesungguhnya akulah hamba-Mu yang paling rugi
Pabila aku jauh daripada-Mu

Ya Allah
Di sini aku mengadu kepada-Mu
Menyampaikan rintihan hati yang telah lama bermukim di jiwa
Ku yakinkan diri ini
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar
Engkau mengetahui segala rahsia hatiku
Engkau memahami gelojak di dalam nuraniku
Ku titipkan doa kepada-Mu, Ya Allah
Ku bermohon seikhlas hatiku
Ku meminta dengan rasa rendah diri, lemah dan terhina
Ku mengemis pada sifat kasihani-Mu

Wahai Tuhanku
Allah Yang Maha Esa
Berikan aku sinar kebahagiaan
Permudahkanlah urusanku yang satu
Ringankanlah beban yang ditanggung oleh perasaanku
Aku merayu kepada-Mu
Tunjukilah aku jalan bagi mencapai maksud keinginanku
Ilhamkanlah aku kebenaran yang jelas dan nyata
Terangilah aku yang dalam kegelapan dan kekosongan


Ya Tuhanku
Hatiku sunyi
Hatiku sepi
Hatiku layu tanpa cinta-Mu
Kudambakan cinta-Mu Ya Rabb
Penuhi setiap ruang di dalam hatiku dengan perasaan cinta kepada-Mu

Ya Tuhanku
Jauhkan hatiku daripada penyakit wahn
Jangan Engkau jadikan aku seorang yang mencintai dunia
Lalu takut kepada kepada syahid kematian

1 comment: