Kisah benar tentang alfalfa shaklee



Assalamualaikum w.b.t

Last week sajalah pergi lepak-lepak sambil gosipping dengan bekas rakan sekerja. Sambil borak-borak termasuklah part shaklee. Dia pun makan shaklee dan juga merupakan distributor shaklee juga. Katanya, kalau ada orang minta quote tentang harga set kurus, dia memang akan inform siap2, yang makan shaklee ni bukannya boleh kurus sehari dua. Ada beberapa konsep yang wajib diamalkan (selain makan suplemen), barulah boleh menampakkan hasil. Dia tak nak orang over expected. Lepas tu kata shaklee tipu!

Betullah tu. Saya pun kalau boleh nak biarlah orang faham betul2, baru ambil suplemen. Tak naklah diorang bergantung sepenuhnya pada suplemen. Suplemen hanyalah makanan tambahan, jadi kita tetap perlu makan makanan yang seimbang. Lagi-lagi kalau nak berdiet, bukan setakat suplemen, tapi ada beberapa konsep yang perlu kita ikut.

Tutup cerita diet. Kita masuk kisah alfalfa. (Panjang pulak intro). Kawan saya ni pun cerita. Dia suka alfalfa complex. Sekarang ni dia konsisten dengan alfalfa je. Dia ni memang jenis tak suka nak telan tablet-tablet ni semua. Vitamin C pun dia ambil yang chewable. Nak ambil multivitamin vitalea tu memang tak lah. Sebab saiznya yang besar. Takut tak tertelan.

Jadi, dia ambillah alfalfa yang bersaiz kecil tu. Sehari tak sampai pun 5 biji. Dia perasan, kalau dia ambil alfalfa ni, badan jadi lebih cergas. Dia ni hari-hari travel selama 2 jam. 1 jam pergi kerja, 1 jam balik kerja. Kadang-kadang, kerja die memerlukan dia untuk keluar ke site. Dengan meeting yang tak pernah habisnya. Jadi. biasanya, balik kerja, badan memang tak bermaya. Tapi kalau makan alfalfa, Alhamdulillah. Balik rumah still bertenaga untuk melakukan kerja-kerja  rumah termasuklah menguruskan anak kecilnya yang berusia 2 tahun.


Dia tak puas hati. Betul ke sebab alfalfa ni? Okay, dia buat test. Satu minggu dia tak makan alfalfa. Rutin harian yang lain adalah sama. And guess what? Memang jadi lemau. Dan dia jadi percaya yang alfalfa telah bantu dia untuk bertenaga sampai ke petang.  Itulah ceritanya.

Kalau ada yang tak tahu, alfalfa juga boleh dikategorikan sebagai multivitamin. Nak tahu sebabnya, =====> klik sini.

Saya nak tambah sikit ye. Bila kita ambil sesuatu suplemen tu, yakinlah dengan keberkesanannya. Bila kita yakin, secara tak langsung kita menarik aura positif yang akan menjadikannya positif, In shaa Allah. Akhir kata:

“Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Ketika dikenakan ubat pada penyakit, maka yakinlah bahawa Allahlah Yang Maha Menyembuhkan”
(Petikan dari buku Allah Doktorku, Wahyu Ubat Penyakitku)

Semoga entry ini bermanfaat buat anda. JazakAllahu Khair.

AMARAN!!!
1) Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Hubungi Pengedar Shaklee Anda (Farah ID 885249);
sms/whatsapp : 017-6734603
http://bit.ly/PM_Farah

1 comment:

  1. yumida pun ambik alfafa. pilnya lebih mudah di mkn

    ReplyDelete