Makan Nutriferon boleh kebal!!!



Assalamualaikum w.b.t

Kita adalah kita. Kita bergantung pada sistem pertahanan badan (sistem imun) yang mempertahankan badan kita secara semulajadi daripada dijangkiti kuman (bakteria, virus seperti A H1N1, Avian Flu, SARS dan juga virus demam selesema) untuk kekal sihat.

Tapi nak kekalkan sistem imun yang sihat pada zaman sekarang ni adalah sangat mencabar. Kenapa? Dah la tak cukup tidur, kurang bersenam pulak, makan makanan yang diproses (fast food) dan selalu alami tekanan hidup! Kalau perasan, benda-benda ni dah jadi normal pulak untuk zaman sekarang. Sedangkan faktor-faktor inilah yang melemahkan sistem pertahanan kita yang mana kesannya boleh membuatkan kita terdedah kepada masalah kesihatan.

Tak percaya? Tahu tak, terdapat banyak penyelidikan yang menunjukkan tekanan hidup dari segi mental dan fizikal ni boleh melemahkan sistem imun. Ambil masa sikit, cuba renungkan beberapa fakta berikut:

∎ Menjelang 2017 peluang anda mendapat kanser dijangka melebih 50%
∎ Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah dua kali ganda dalam masa sedekad lalu
∎ Kematian disebabkan penyakt berjangkit antara usia 25-44 tahun telah meningkat enam kali ganda
∎ Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan
∎ 50,000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, haiwan dan tumbuhan
∎ Satu dalam nisbah tiga orang menghidap alergi
∎ Kita mula mengalami secara purata tiga kali selesema dalam setahun


Menakutkan kan? Samada kita sedar atau tidak, kesibukan gaya hidup masa kini telah membuatkan kita ‘terlupa’ untuk menitikberatkan soal kesihatan. Sedangkan tubuh badan yang sihat tu merupakan kunci untuk kita terus maju dalam kehidupan. Kalau sakit, macam mana nak kerja? Kalau tak kerja, macam mana nak tingkatkan taraf hidup? Ini adalah sekadar contoh.

Jadi, apa pilihan yang kita ada? Berdiam diri dan berpeluk tubuh, biarkan saja tubuh kita terdedah pada ancaman ATAU cari satu solusi kesihatan? Sikap gemar bergantung kepada ubat apabila diserang penyakit seharusnya dah lama kita tinggalkan. Kita pun tahu yang mencegah lebih baik daripada merawat.

Jadi, apa yang tubuh kita perlukan untuk kekal ‘kebal’?

Shaklee, syarikat pengeluar suplemen semulajadi nombor satu di Amerika Syarikat yang telah bertapak lebih 20 tahun di Malaysia, mengesyorkan anda mengambil Nutriferon bagi menguatkan sistem imun dan menggalakkan penghasilan interferon semulajadi dalam badan. Di samping itu, pengambilan zink, vitamin C dan garlic sebagai agen anti-oksidan dapat membantu tubuh menyahtoksin segala toksin dan bahan kimia yang dapat mengancam sistem imun tubuh.

Paling penting, setiap produk yang dikeluarkan shaklee selamat kerana berasaskan sumber semulajadi, berkesan (berdasarkan bukti dan kajian saintifik) dan testimoni pengguna, serta nilai wang yang tinggi kerana produk berkualiti pada harga yang rendah. Semoga mendapat manfaat kesihatan bersama!

Betul ke makan Nutriferon kita akan kebal? Tak akan sakit? Sihat sentiasa? MESTILAH TIDAK. Nutriferon hanyalah sebagai salah satu cara semulajadi untuk mantapkan perisai tubuh. Ada masanya kita akan sakit (demam atau selesema atau batuk-batuk atau apa saja). Itu normal. Tapi kalau terlampau kerap, itu tidak normal!


AMARAN!!!
1) Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Hubungi Pengedar Shaklee Anda (Farah ID 885249);
sms/whatsapp : 017-6734603
http://bit.ly/PM_Farah

JazakAllahu Khair.

No comments:

Post a Comment