Tips minum 2 liter air semasa berpuasa



Assalamualaikum w.b.t

Hari ni saya nak kongsikan tentang pengambilan air yang mencukupi sepanjang bulan puasa. Perlu diingat ye, walau berpuasa, kita still perlu maintain untuk minum air yang cukup. Lebih-lebih lagi dengan cuaca panas sekarang. Silap haribulan, boleh terhidrat pulak! Cumanya janganlah minum di siang hari.. ;p


Okay, ini cara saya.

---------> Semasa berbuka 300ml air. Saya cuba elakkan minuman kordial atau yang manis2 ni. Jadi pilihan saya tentunya VIVIX + Performance Drink semasa berbuka. Sangat fresh!!! Seriously.. Lagi satu pilihan saya adalah jus buah-buahan buatan sendiri. NO SUGAR ADDED okay!

---------> Selepas berbuka, saya akan minum 400ml air kosong. Saya minum air suam jer. Dah makan macam-macam jadi tak lalu pula nak teguk air manis.

---------> Saya akan pastikan sepanjang tarawikh, saya akan menghabiskan satu botol kecil air mineral tuh. Satu botol tu je dah 500ml kan. Minum sikit-sikitlah. Jangan teguk semua terus. Dan saya perhatikan ramai juga yang bawa bekalan air ni di surau. Good job!

---------> Saya akan sediakan lagi sebotol air mineral tu untuk saya minum sepanjang malam sebelum bersahur. Sebelum tidur, minum. Terjaga tidur, minum. Sebelum bersahur, minum. Sedar tak sedar dah habis pun sebotol. hehe.. (mungkin sebab cuaca panas gak kot menyebabkan saya rasa nak minum jer..)

---------> Semasa bersahur, saya akan bancuh 300ml air bersama ESP dan Cinch Shake Choc. Setel 2 liter pengambilan air.

Sekian sahaja tip minum 2 liter air semasa berpuasa.

Mudah tak? Sebenarnya mudah kalau kita permudahkan. Betul tak?

Psst.. Shaklee ada offer duit raya la. Untuk bulan ni sahaja tau! Nak tahu caranya?

Hubungi Pengedar Shaklee Anda (Farah ID 885249);
sms/whatsapp : 017-6734603
http://bit.ly/PM_Farah

No comments:

Post a Comment