1 Keluarga 1 Omega Guard

Assalamualaikum w.b.t

Kalau boleh kan, saya nak semua keluarga kat malaysia ni ada omega guard!

Kenapa OMEGA GUARD?

Sebab saya peminat setia omega guard.. 😁

Alhamdulillah berjaya konsisten makan minyak ikan sejak 3 bulan lepas.. sebelum ni asyik on off dengan alasan selalu terlupa.. 😐



Saya mula ada kesedaran makan omega guard ni sejak mendapat berita ada sahabat handai dan juga sedara mara yang meninggal dunia.. rupa-rupanya bila benda ni berlaku pada orang yang kita kenal, lebih-lebih lagi sahabat baik sendiri, impaknya tersangatlah besar..

Sebab sangat kenal dengan diri sendiri yang makan tak berpantang, dan jugak seorang penggemar makanan seafood (seafood tinggi kolesterol), saya mula paksa diri untuk makan omega guard demi untuk kesihatan diri sendiri..

Tau kan bila kolesterol jahat (LDL) tinggi dalam badan, die akan melekat pada dinding salur darah.. bila makin lama makin menebal akan sebabkan peraliran darah terganggu dan ini boleh menyebabkan berlakunya serangan jantung ataupun strok..

Sebab itulah, kalau perasan saya selalu kongsikan info-info tentang hipertensi, sakit jantung dan diabetes.. sebab saya nak orang lain pun ada kesedaran yang sama macam saya.. kalau nak tau, penyakit 3 serangkai ni merupakan antara penyumbang besar kepada kes-kes kematian di negara kita..

Eh.. ter'emosi' pulak pagi2 ni.. 😂

Kita sambung kejap lagi la pulak ye.. panjang sangat nanti orang malu-malu nak baca.. 😁

Me, 
Farah
SID 885249
017-673 4603

No comments:

Post a Comment