Kenangan Kecil-kecil Dulu

Assalamualaikum w.b.t

1st day adam pergi sekolah..



Dulu masa masih kecil lagi.. selalu fikir yang hidup ni dah pun diaturkan.. yang mana sebenarnya memang pun telah diaturkan Allah sejak azali lagi..

Dulu memang fikir simple je..
Habis upsr, masuk sek menengah..
Lepas spm, masuk matrikulasi..
Lepas tu, amek diploma atau degree..
Last sekali kerja dan bina keluarga sendiri..

Tapii.. rupanya semua tu tak semudah seperti apa yang disangkakan.. naif betul pemikiran dulu.. huhu.. 😌

Apapun sangat bersyukur kerana Allah hadirkan ahli keluarga dan sahabat yang sentiasa bersama saat susah dan senang.. segala pengalaman yang lalu sebenarnya adalah sebagai kekuatan untuk diri menjadi lebih kuat dan matang..

Ehhh.. tiba-tiba teremosi pula.. sebenarnya nak pesan kat adik-adik ni, pelajaran memang penting, tapi jangan lupa ilmu kehidupan jugak.. percayalah, pengalaman adalah guru terbaik dalam kehidupan.. kalau tak, takkanlah ada ungkapan 'belajarlah dari pengalaman', betul tak?

Me,
Farah
SID 885249
017-673 4603

No comments:

Post a Comment