Berhenti Merokok Dengan VIVIX

Assalamualaikum w.b.t

Malam tadi DN ada diskusi tentang VIVIX vs ROKOK dengan ahli-ahli TuRBO yang lain. DN rasa macam rugi pula kalau simpan ilmu ni sorang-sorang. Baik DN kongsikan dalam blog ni supaya lebih ramai lagi yang tahu tentang jalan alternatif untuk BERHENTI MEROKOK.

DN rasa semua orang pun tahu tentang BAHAYA MEROKOK. Bahayanya bukan sahaja pada si perokok, tapi turut melibatkan 2nd smoker, iaitu insan-insan berhampiran yang sering menghidu asap rokok tersebut.

Kita tengok kandungan rokok dahulu ya!

Vivix Bantu Berhenti Merokok
Kandungan Rokok
Banyak betul bahan kimia kan? Terbeli-belit lidah DN nak menyebut satu per satu ;p

Kalau nak tahu, bahan-bahan inilah penyumbang kepada pembiakan radikal bebas dalam badan kita, lebih-lebih lagi kepada si perokok dan si penghidu asap rokok.
RADIKAL BEBAS - molekul tidak stabil yang terhasil daripada proses pengoksidaan yang merosakkan sel-sel badan. Molekul-molekul ini bertindak jahat dengan memusnahkan sel-sel baik yang lain.
Jahat kan radikal bebas ni? 
Jadi, orang yang merokok ni sebenarnya bukan saja membuka jalan untuk radikal bebas bertindak merosakkan sel-sel badan dia, tapi juga kepada insan-insan di sekelilingnya.

Radikal bebas
Jahatnya lah radikal bebas ni!
Bila radikal bebas ni berkumpul dengan banyaknya dalam badan, maka ia boleh membawa kepada penyakit-penyakit kronik seperti kanser, penyakit autoimun, penuaan, katarak, arthritis, penyakit kardiovaskular, diabetes dan kerosakan paru-paru.

DN rasa sekarang kita dah faham apa yang rokok ni dapat buat pada badan kita. Boleh kaitkan tak kenapa orang yang merokok ni adalah orang yang tinggi risikonya untuk mendapat penyakit-penyakit kronik?

Sekarang DN nak ceritakan pula tentang produk premium Shaklee iaitu VIVIX!
Vivix Bantu Berhenti Merokok
VIVIX KAYA ANTIOKSIDAN

DN terus cerita tentang mekanisma tindakan VIVIX tau. Nak tau kandungan VIVIX boleh rujuk sini

Ada empat (4) mekanisma utama tindakan VIVIX yang semua orang patut tahu. Bila dah tahu, barulah bertambah yakin nak amalkan VIVIX nanti.
(1) Melindungi dan memperbaiki DNA
(2) Pengawalan genetik yang membantu melambatkan penuaan sel
(3) Menggalakan biogenesis mitokondria bagi tingkatkan tenaga di dalam sel
(4) Melambatkan pembentukan protein AGE
Kalau dilihat pada mekanisma tindakannya, VIVIX dapat bertindak sehingga ke peringkat DNA.

Sebab apa?

Ini disebabkan VIVIX adalah suplemen yang sangat kaya dengan ANTIOKSIDAN.

Antioksidan ni merupakan musuh utama radikal bebas. Semakin banyak antioksidan dalam badan, semakin banyak radikal bebas dapat dineutralkan kembali.

Bagaimana VIVIX membantu untuk berhenti merokok?

1- Disebabkan VIVIX adalah tonik yang kaya dengan antioksidan, maka VIVIX akan membantu tubuh badan untuk neutralkan kembali radikal bebas yang terhasil akibat tabiat merokok.

2- VIVIX juga membantu dalam proses detoksifikasi untuk membuang segala toksin yang terhasil semasa aktiviti merokok.

Jadi, apabila sel-sel dah kembali sihat sejahtera (badan dah clean daripada bahan-bahan rokok), maka badan akan automatik 'reject' apabila merokok. Sebab itu orang-orang yang amalkan VIVIX ni akan rasa rokok tu jadi pahit dan keinginan untuk merokok juga semakin berkurangan. 

Tapi dengan satu syarat si perokok itu juga memerlukan keazaman yang tinggi untuk berhenti merokok!

DN kongsikan pula testimoni-testimoni VIVIX vs MEROKOK ya!

Testimoni 1
VIVIX Bantu Berhenti Merokok
Badan Lebih Sihat Selepas Amalkan VIVIX

Testimoni 2
VIVIX Bantu Berhenti Merokok
Ayah Bertambah Sihat Selepas Ikhtiar Dengan VIVIX
 Testimoni 3
VIVIX Bantu Berhenti Merokok
Rasa Rokok Tak Sedap Selepas Amalkan VIVIX
 Testimoni 4
VIVIX Bantu Berhenti Merokok
Kurang Ketagihan Merokok Selepas BerVIVIX
Banyak lagi rupanya ilmu VIVIX yang DN kena gali. Seronok sangat bila dapat tahu info-info baru berkaitan VIVIX :D

Buat pembaca yang bijak-bijak belaka, sekiranya memerlukan konsultasi berkaitan entry ni, jangan segan silu hubungi DN ye.

Me,
Farah (DN)
SID 885249
017-673 4603

No comments:

Post a Comment